bandnamn???

funderar på att starta ett band. vi ska spela emo-core, alltså emotional hardcore..inspireras av de stora banden som my chemical romance, takning back sunday och nickelback. funderar på att kalla oss "black eyed piece", låter inte det emo så vet jag inte vad. funderar på artistnamnet stallions_cry_2, fast det är kanske lite väl sylvester, så kanske: TABOO??? emo, va? jag spelar lite trummor själv, och kan sjunga emo. så jag behöver en eller två gitarrister, en bassist och kanske en som kan sjunga background vocals. skriv gärna här om ni är intresserade av att spela med black eyed piece!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Ja, kommentera kan jag väl! Nickelback är då ingen emo eller emocore eller melodisk hardcore elelr post-hardcore eller nåt inom de genrerna, de är post-grunge eller vanlig pop-rock. Och ärligt talat gillade jag inte något av namnen du skulle vilja döpa ditt band till! :)

2009-06-20 @ 17:27:18
URL: http://metalnallen.blogg.se/
Postat av: thirtyyearoldemo

men..kan man inte blanda lite och ta det bästa av båda världar då? kanske en ny stil "post-emo-grunge". har du något bättre förslag på band-namn, gärna något som är lite tufft och säger "här kommer vi, vi är coola"?

2009-06-23 @ 10:45:47
URL: http://thirtyyearoldemo.blogg.se/
Postat av: Metalnallen

Haha, kan man väl göra :)



Jadu, när jag har tänkt på bandnamn nångång när man filosoferar, så söker man på det man kommer på, och som oftast, iallafall för mig, så finns det redan band eller filmer eller böcker eller klädmärken eller nåt med samma namn eller liknande namn. Nån gång kom jag på The Brutal Truth eller kort och gott Brutal Truth och så sökte jag på det, det är ett amerikanskt deathgrind/grindcore band, nån gång kom jag på Poetic Assassins och sökte på det, och det var någon amerikansk hip-hop duo, så jag tror inte ja är rätt person att fråga :)

2009-06-23 @ 18:48:52
URL: http://metalnallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0